Over het (nog) mooier maken van uw winkelpui in Utrecht

Al snel zo’n 5 bij 4 meter meet het grootste visitekaartje van de winkelier of (horeca)ondernemer. De winkelpui is voor veel klanten die eerste kennismaking met de producten en diensten. En met het merk. En een sterk merk is geld waard. En zo leidt het mooier maken van uw winkelgevel tot meer klandizie en omzet.
Eigenheid
Ons recentste project in de binnenstad van Utrecht betreft het voormalig pand van Plato aan de Voorstraat. Grote kans dat u dit kent. Een pand met een rijke historie dat, getuige de staat van het pand en de slijtsporen op de houten vloer, enorme aantallen muziekfans heeft mogen verwelkomen. Maar Plato is verhuisd en de nieuwe ondernemers van Glazemade doen iets totaal anders: pottenbakken. Een tof en vernieuwend concept. Je kunt een klei object kiezen (of maken), dit beschilderen en laten afbakken in hun ovens. Maar dit betekent ook dat de donkere, sombere look van Plato plaats moet maken voor een frisse uitstraling. De Mooimakerij is gevraagd precies dat te doen. Zie onderstaande foto’s voor het resultaat.

Kleurkeuze
Het kleurpalet van uw winkelpui is van vitaal belang. Logischerwijs zoekt u aansluiting bij uw huisstijl. Consistent kleurgebruik draagt bij aan de ‘merkénbaarheid’. Maar niet elke huisstijl leent zich voor vertaling naar de winkelpui of gevel. Soms past het niet in het straatbeeld (en beter een goede buur dan een verre klant) of zijn er teveel kleuren waardoor het palet te druk en onrustig wordt. Wij adviseren maximaal twee hoofdkleuren te gebruiken met hooguit één secundaire kleur.
Wij denken graag met u mee waar het om de kleurstelling gaat. We maken vaak een digitale beeldimpressie, die de keuze gemakkelijks maakt. Wat ook helpt ter inspiratie, is een rondje lopen in de stad. Maak foto’s van winkelpuien die er voor u uitspringen. Let hierbij vooral op de combinatie van kleuren en de kwaliteit van het schilderwerk.

In ere hersteld
Als vakschilders zijn we ook bedreven in gevelrestauratie, inclusief het herstellen van unieke gevelelementen. En daar zijn er nogal wat van in Utrecht. Kijk voor inspiratie maar eens op de website van het Utrechts Monumentenfonds. Als uw winkelpui sierlijsten of ornamenten heeft die gerestaureerd moeten worden, zijn we u graag van dienst. En ook als er op oude foto’s elementen staan die nu ontbreken, zijn er vaak mogelijkheden om de oude ‘luister’ terug te brengen.
Investeren is renderen
Dit klinkt een beetje als preken voor eigen parochie, maar toch: zorg voor excellent schilderwerk. Grondig, strak en duurzaam. Verf krijgt het zwaar te verduren in ons wisselend klimaat en het behoud van de jeugdige uitstraling van het schilderwerk begint met… goed schilderwerk. Dit betekent degelijke reparatie, goede priming en twee keer aflakken met kwaliteitslak. Alleen zo blijft uw pui mooi. Dit kost inderdaad geld. Maar tenzij u een pop-up store heeft die slechts een paar maanden geopend is, verdient u dit altijd terug. U kunt het sowieso opvoeren als zakelijke kosten en de btw op schilderen is slechts 9%.
Tip: desgewenst schilderen wij ook de binnenzijde van uw winkelpand.
Contact
Zoekt u buitenschilder voor uw winkelpui in Utrecht? Neem contact op voor een vrijblijvende intake, een beeldimpressie en/of een offerte. Dit kan via het contactformulier of via een e-mail op utrecht@demooimakerij.nl. Eén van onze schilders neemt dan zo snel mogelijk contact met u op. U kunt ook direct bellen met Gerjon op 06 – 113 87 133.

